Forfatter Indlæg
Henning Christoffersen
03.11.09 kl. 19:42
Borgerjournalister
Journalistik er ubestridt noget af det allermest spændende og udfordrende for alle modtagere i dagens Danmark. Måske fordi sproget som regel kan ramme bredt og individuelt, måske fordi mange kan bruge journalistikken fordi mundtøjet ikke rækker og så er der borgerjournalisterne... Jeg sad for sjov skyld og søgte på journalistik på nettet og kom af snoede veje ind på borgerportalerne. Jeg havde aldrig hørt om dem, fandt det spændende - men blev vist også en smule skuffet...
Jeg er så absolut klar over, bedømt over dækningen og over hvad områder I dækker, at det skal være lokalt, men pludselig opfattede jeg at I faktisk søgte borgerjournalister og når I selv er journalister, hvorfor beskriver I så ikke om oplæringen af dette. Gør dog modtagerne interesserede i selv at blive en del af en verden, hvor kritik og dobbeltmoral hurtigt bliver en del af hverdagen... I er jo for de hurtigt opfattende ikke en store "sprøjte" men små og "lokale" men vis dog hvad der kræves af en borgerjournalist... Jeg kender mange journalister i forvejen, både af den mindre karat og af den større, men har aldrig oplevet denne slags før, men informér om jer selv... Hvad er det der gør at man bliver borgerjournalist, er uddannelsen eller kursuset svært - eller er det ligesom anekdoten om journalister - kaffe, kage og rappe fingre på et tastatur...? Jeg finder dette spændende og ville bare se om ikke I burde beskrive jer selv mere... Jeg elsker journalistik og har skrevet freelance i rigtig mange år, dette er en ny form, håber man på et senere tidspunkt kommer om i kulisserne, lykke med dette - og husk at skrive er en glæde, men bagefter kommer dobbeltmoralen
Birger Agergaard
04.11.09 kl. 21:56
Hej Henning. Tak for dit inspirerende indlæg og ja, du har ret i, at vi godt kunne skrive mere om, hvordan det er at være borgerjournalist, hvordan uddannelsen er, og hvad der kræves. Det vil vi tage op på næste redaktionsmøde. Du må endelig sige til, hvis du har lyst til at involvere dig, for det er helt rigtigt, at vi godt kunne bruge nogle flere hænder ved de hurtige taster. Kager går vi heller ikke af vejen for.
Henning Christoffersen
15.01.10 kl. 12:12
Ja nu har jeg så fulgt dette projekt i lang tid, må det jo være månederne taget i betragtning - og mit hovedspørgsmål er: hvem er jeres modtagere... hvordan prøver i at ramme disse, hvor stor er lysten blandt borgerjournalisterne? hvem samarbejder i med - udover det der treklang som med al respekt, hvis ikke er meget mere end tomme linier! For som jeg ser det, er den herre vist den der går mest op i det og det er vel ikke målet med en borgerportal!
Birger Agergaard
15.01.10 kl. 14:55
Hej Henning/Anton?/Alexander? Ja kom nu frem med dit navn og dit egentlige ærinde! Du gemmer dig bag en emailadresse, som ikke findes.

Tilbage til oversigten

Skriv kommentar

Bydele.dkÅrhus VestViby Syd8380.dk
Sitet er udviklet i TYPO3 af Jens Gram.