Forfatter Indlæg
Annie Svejgaard
30.06.09 kl. 15:22
8380.dk
Tillykke med den nye borgerportal. Den er rigtig flot, overskuelig og indholdsrig. Der er lidt for enhver. God ide med kalenderen.
Martin Pedersen
01.07.09 kl. 18:20
Som bekendt af en tidligere "borgerjournalist" indtil dennevalgte at stoppe da hans tilgang til projektet ikke faldt i hak med de resterende journalisters, undrer jeg mig over at 8380.dk ikke rammer bredere og med flere historier der "fanger" læserne... Hvor mange i Spørring kender til 8380.dk, hvorfor bruger man ikke REMA1000 mere, hvorfor oplever man ikke en større sult efter historier - det har taget mig tid til at hidse mig op over at der stadigvæk mangler alt det fra min tid, men det virker altsammen for Trige-fokuseret og for lidt vidtgående - som om man ikke har tiden og ressourcerne til at fange de læsere, som skal være med til at finde interesse i denne portal, hvor folk ellers gerne vil frem over isen... Dengang solgte han virkelig portalen, der mangler den resterende del også at gøre
Mette Broager Lauritzen - Redaktionen
02.07.09 kl. 13:47
Tak for det super fine kritiske indlæg
Jeg ved ikke hvad der skete i din tid på portalen (så vidt jeg er orienteret, har der ikke været nogen Martin Pedersen, men jeg kan jo tage fejl), men håber da, du kan finde glæde i at læse bare et par af de historier, vi bringer her på portalen. Har du set vores fototema om byfesten i Spørring?

Ja, du kan have ret i at vi mangler lidt om Spørring - måske du har andre bekendte i Spørring hvis tilgang til det journalistiske medie, kunne falde i hak med at skrive til en lokal borgerportal?

Ideen med at se på hvor mange i Spørring der kender portalen, er måske slet ikke nogen ringe ide, har du flere ideer af den slags Martin (Alexander) Pedersen, så bare kom med dem!!

Mette Broager Lauritzen
Redaktionen
Annie Svejgaard
17.07.09 kl. 12:40
Kære Martin Pedersen - nu er borgerportalen jo altså lige begyndt her på nettet, så at sammenligne med tidligere borgerportaler, der har kørt i aviser, som ikke alle borgere har holdt og derfor læst, synes jeg ikke er retfærdigt. Lad nu lige borgerportalen få lov at komme i gang. Du fik jo herved selv mulighed for at tilkendegive en mening fra Spørring. Jeg har boet i Trige siden 1981 og har aldrig oplevet nogen interesse for Trige fra avisernes borgerportaler, så din holdning om, at din bekendt virkelig solgte portalen, må stå for din egen regning. Borgerjournalisterne skal jo have at vide af borgerne, at der er noget, de gerne vil have skrevet om, så det er jo op til os selv at få en bredere orientering om, hvad der foregår i 8380 området, som jo også dækker Ølsted - og den del af området er der heller ikke skrevet noget særligt om endnu, men det kommer da. Borgerjournalisterne blev færdiguddannet i juni 2009 - så nyt er projektet. Giv det en chance.
Stine Sørand
17.10.09 kl. 19:55
For et stykke tid siden havde i på 8380.dk og i Treklang en "historie" om at borgerportalen søgte skribenter (også kaldet borgerjournalister) og eftersom jeg for et stykke tid siden flyttede fra Spørring til Trige fandt jeg det interessant at søge ind og blive en del af dette medie... Men på trods af en ansøgning hørte jeg aldrig noget - endsige jeg har aldrig læst nogen opfølgning på historien... Er det sådan at man vil skabe en borgerportal? Først bede om "hjælp" og så ikke give mere lyd fra sig? man kunne vel enten gennem 8380.dk eller via mail til undertegnede have informeret om at det enten var opgivet igen (som jeg stærkt formoder) eller blot forklare hvorfor man ikke kan bruge mig! For hvis jeg overhovedet skal tage denne portal bare lidt alvorligt må man vel sørge for at alle de informationer man sender ud og ønsker respons på også finder en oprigtig afløsning og dermed også et budskab om at portalen også fremover skal flere strenge at spille på...
Mette Broager Lauritzen
18.10.09 kl. 08:59
Hej Stine

Dejligt at høre at du er interesseret i at blive borgerjournalist, vi har brug for alt den hjælp vi kan få.
Jeg kan ikke forstå at du ikke har fået noget svar på din ansøgning, der må være sket en fejl, og det beklager vi da meget. Situationen er den at der lige nu kører et kursus i Herredsvang, hvor du har mulighed for at starte, hvis du stadig er interesseret. Der er også redaktionsmøde i morgen, hvor du er velkommen til at kigge forbi og høre mere om hvad det vil sige at være borgerjournalist. Er du interesseret i at kigge forbi, så send mig en mail (mette@trige.dk), så skal jeg oplyse dig tid og sted.

Med venlig hilsen

Mette Broager Lauritzen

Tilbage til oversigten

Skriv kommentar

Bydele.dkÅrhus VestViby Syd8380.dk
Sitet er udviklet i TYPO3 af Jens Gram.